ochrana proti slnku | opaľovacie krémy na tvár

By Simona Dubravova - piatok, júla 30, 2021

Aký je najlepší krém, ktorý zabráni predčasnému stárnutiu pleti a vzniku vrások? Odpoveď je jednoduchá, a možno ste ju ani nečakali. Je to "obyčajné" SPFko. Áno. Čítate dobre. Darmo budete používať drahé a voňavé krémiky v nádeji, že vám pomôžu proti vráskam, no ak budete pokožku vystavovať nebezpečným UV lúčom bez ochrany, budú vám drahé krémy na nič. V dnešnej dobe trh ponúka obrovské množstvo opaľovacích krémov. Na suchú či citlivú pleť, na mastnú a problematickú. Taktiež si každý nájde textúru, ktorá mu vyhovuje najviac - sprej, fluid, krém či gél. Takže už žiadne výhovorky, a poďte sa pozrieť, ktoré krémy na tvár s ochranným faktorom toto leto využívam ja. Môžete sa inšpirovať.

ochrana proti slnku, opaľovacie krémy na tvár 
 
Chemický vs minerálny filter
Poznáme dva rôzne typy ochranných látok v krémoch. Chemické a minerálne filtre, nazývané aj fyzikálne. Aj keď vlastne v oboch prípadoch ide o chemické filtre. Rozdiel je len ten, že minerálne sú z anorganických zlúčenín, predovšetkým sa tu objavuje oxid titánčitý (Titanium dioxide). Väčšinou zanechávajú biely povlak a nie sú také účinné proti UVA. Sú hustejšie a ťažšie sa aplikujú, no sú spravidla lepšie tolerované pokožkou ako tie chemické.
 
Fyzikálny/minerálny opaľovací krém odráža alebo blokuje slnečné lúče a tak chráni pokožku.
Opaľovací krém s chemickým filtrom absorbuje slnečné lúče.
 
To by sme mali na začiatok malé objasnenie pojmov, a teraz poďme na konkrétne recenzie.

 
La Roche-Posay patrí medzi veľmi obľúbené značky, čo sa slnečnej ochrany týka. V ponuke nájdete skutočne rozmanité typy krémov pre celú rodinu, či už pre citlivú pokožku, ale aj tú detskú. Ja používam klasický širokospektrálny ochranný krém s SPF 50+ bez parfumácie La Roche-Posay Anthelios, ktorý je vhodný aj pre citlivú pleť, prípadne intolerantnú na slnko. Obsahuje glycerín, ktorý pokožku zvláčni a termálna voda z La Roche-Posay má antioxidačné a prebiotické účinky. Skvelým pomocníkom počas dňa je potom osviežujúci sprej La Roche-Posay Anthelios s faktorom SPF 50. Zmestí sa do kabelky, a tak ho mám počas dňa vždy po ruke.

Ak hľadáte ultra ľahký, no zároveň kvalitný opaľovací krém na telo a tvár, tak Vichy Capital Soleil bude pre vás to pravé. Konzistencia je naozaj jemnučká, gélová  a krásne vonia. Dokonca pokožku hydratuje a vyživí. Obsahuje totiž kyselinu hyalurónovú a mineralizovanú termálnu vodu. Ja si ho teda určite objednám opäť. Poskytuje ochranu pred UVA aj UVB žiarením a vďaka Wet technology je odolný voči potu aj vode. Nevýhodou je len to, že má pomerne malé balenie.

ochrana proti slnku, opaľovacie krémy na tvár
Nakoniec som si nechala produkt, ktorý ma osobne sklamal. Je to minerálne SPF30 od The Ordinary. Na moju suchú pleť nie je vôbec vhodný. Po použití mám po ňom veľmi upchaté póry a pleť mi ešte viac vysušuje. V popise sa ale uvádza, že produkt má hydratačné a antioxidačné vlastnosti. Pre niekoho však môže byť skvelým produktom, každý máme predsa inú pleť a každému sedí niečo iné.  Mňa zaujalo zloženie, pretože SPF obsahuje bioaktívnu antioxidačnú sieť, biocukrový komplex, tasmánsku papariku a koži identické lipidy.

Tu je porovnanie konzistencie vyššie spomenutých krémov na opaľovanie. Zľava The Ordinary, v strede La Roche-Posay a napravo Vichy.  

Veľmi dobré SPF 30 a SPF50 má vo svojej ponuke aj značka kozmetiky Mary Kay. Krémy sa rýchlo vstrebávajú, ponúkajú ochranu proti UVA aj UVB, sú vodeodolné a vhodné aj na citlivú pleť. Je už len na Vás, akú značku si vyberiete. Na trhu je ich naozaj veľmi veľa a dôležitá je ochrana pokožky pred škodlivými lúčmi. 

Odporúčam Vám sledovať aj moju FB stránku, aby vám neunikli žiadne novinky a súťaže. Viac fotiek a súťaže nájdete aj na instagrame @s.dubravova.
Majte pekný zvyšok dňa! 


 

  • Share:

You Might Also Like

1 komentárov

  1. Ani som nevedela, že The Ordinary má aj takýto produkt :) Ja som opalováky od La Roche Posay ešte veru neskúšala, no bola som veľmi spokojná práve s jedným od Bioderma

    Petra z FRENCHSTYLE | Sleduj ma aj na Instagrame

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za Váš komentár, veľmi si vážim Vašu spätnú väzbu ❤ xx