ako som si (ne)predstavovala tehotenstvo | 1. a 2. trimester

By Simona Dubravova - štvrtok, januára 24, 2019

Je prirodzené, že keď nám do života príde niečo nové, nepoznané, máme od toho určité očakávania. Niekedy reálne, no niekedy aj nereálne. Postupom času však zistíme, či boli naše očakávania splnené. Keď som vhupla do tehotenstva ja, vedela som to od samého začiatku, a preto som si na to vytvorila svoj vlastný názor dosť skoro. Predstavovala som si, aké to bude a tešila som sa na všetko, čo ma čakalo. Či sa moje predstavy stotožnovali s realitou? Nuž, poďme na to krok po kroku.
ako som si (ne)predstavovala tehotenstvo | 1. a 2. trimester

AKO TO ZAČALO? 

Takže, test je pozitívny a tehotenstvo mi potvrdila aj moja gynekologička. Vtedy bol somnou môj drahý, takže o tom vedel od prvého momentu a všetko sme mohli prežívať spolu. Bola som ešte len v 2. týždni tehotenstva, lekráka mi povedala, že tam budú asi dve. Uff, ok. Mohli to byť dvojičky. Pri nasledujúcej návšteve nás však čakalo len jedno. Vyzeralo ako krtko, no už som videla ručičky a nožičky a ja som mala chuť plakať od šťastia. Vtedy sme dostali aj prvú fotku, ktorá je vlastne doteraz aj jediná, pretože naše bábo sa odmieta fotiť. Po maminke teda nebude. Na tieto návštevy som sa veľmi tešila, pretože to bola jediná možnosť, ako vidieť drobčeka a počuť jeho srdiečko.


Neskôr som si do mobilu stiahla aplikáciu Pregnancy+, ktorú odporúčam! Nájdete tam každý deň rôzne odborné a neodborné články a rady podľa týždňa, v ktorom sa práve nachádzate. Vidíte, v ktorom týždni ste, ako sa bábätko tyždeň po týždni vyvýja, koľko váži a meria. máte svoj priestor na poznámky, môžete si zaznamenať návštevy u lekára, vašu aktuálnu váhu, či nahrať si vlastné fotky bruška, aby ste na konci videli, ako vám rástlo. Taktiež si môžete urobiťzoznam vecí, ktoré vám treba dokúpiť pre seba či bábätko, a tak máte všetko dôležité po ruke v jednej aplikácii. 

ako som si (ne)predstavovala tehotenstvo | 1. a 2. trimester

ako som si (ne)predstavovala tehotenstvo | 1. a 2. trimester


1.TRIMESTER 
Prvý trimester bol pre mňa veľmi ťažký, najmä kvôli obrovským nevolnostiam a strašnej únave. Naozaj obdivujem všetky tehotné pracujúce ženy a tehotné mamičky s malými deťmi, pretože ja som nevedela fungovať. Jedla som skôr z povinnosti, lebo som musela. Takto som pokračovala až do druhého trimestra, a v 5. mesiaci konečne nevolnosti prestali, ostala len únava. Nuž, lepšie ako nič. Aj napriek týmto "neduhom" to bolo krásne a nové obdobie. Veľa sme googli, kedže bolo pre nás všetko zrazu nové a nepoznané, a tak som sa dostala aj na Modrého koníka. No, teraz sa na tom smejem, lebo tam nájdete naozaj všeličo (to by ste ani neverili) ale vtedy som rady ostatných mamičiek brala celkom vážne. Nuž, aj týmto si prejdú budúce mamičky :D

2.TRIMESTER 
Približne v 23.týždni som konečne pocítila prvé pohyby bábätka. Bol to taký neopísateľne krásny pocit, ako žblnkanie alebo bublinkovanie v bruchu. Neskôr tieto bublinky naberali na sile a kopančeky bolo vidno už aj na brušku. Tešili sme sa z každého pohybu a pomaličky nám rástlo aj bruško. Dovtedy som nosila väčšinu svojich vecí. Len rifle som vymenila za legíny, hlavne kvôli pohodliu. Ešte ani teraz nemám problém niektoré elastické kúsky na seba obliecť. Páči sa mi ako to vyzerá, keď je bruško obtiahnuté a ja ho môžem hrdo nosiť pred sebou. 

KEDY SME TO OZNÁMILI NAJBLIŽŠÍM?
Rodičom sme to oznámili v 4. týždni, chceli sme tú radosť s nimi zdieľať už od začiatku. Ostatným rodinným príslušníkom sme to prezradili o niečo neskôr. Viete, ja som sa bála, aby bolo všetko v poriadku, a aby sme sa zbytočne neuponáhľali. No, a nakoniec v 26. tt sme to oznámili aj na sociálnych sieťach. S tým sme sa teda neponáľali, a pravdupovediac, ani sme nemali potrebu to oznámiť skôr. Stačilo, že sa tešíme my a naši najlbližší. 

ako som si (ne)predstavovala tehotenstvo | 1. a 2. trimester

ako som si (ne)predstavovala tehotenstvo | 1. a 2. trimester

JA A OBLIEKANIE V TEHOTENSTVE
Ako som písala vyššie, veľa vecí nemám problém obliecť aj teraz. Do konca 2.trimestra som pribrala necelých 5 kíl, takže to nebolo na mne ani vidno. Jediným problémom boli rifle, ktoré mi na nohách  síce sedeli stále rovnako ako pred otehotnením, no zips a gombík som už nezapla. Na rad prišli teda legíny a šaty. Tehotenské nohavice som síce zvažovala, no žiadne mi nesadli. 

Aj v tehotenstve sa dá pekne obliecť, stačí vedieť, kde hľadať. Dôležité je pozerať aj na materiál, a ak si vyberiete elastickejšie veci, nebude problém ich vynosiť aj s rastúcim bruškom. Napríklad tieto biele šaty s odhalenými ramenami a volánmi majú hrubší, no elastický materiál, ktorý sa pekne prispôsobí postave. Objednala som si ich vo veľkosti 34, čo bola moja veľkosť aj pred tehuľkovaním a sedia ako uliate. Doma zas veľmi rada nosím obyčajný čierny župan, ktorý vyzerá ale veľmi pekne a elegantne. Hlavným dôvodom bolo plánované tehu fotenie, na ktoré sa perfektne hodil. 

Všetky veci z dnešného článku zoženiete na www.bonprixshop.eu/, kde okrem iného momentálne prebiahajú aj zľavy. Čo sa kvality týka, ja som spokojná, veci sú naozaj kvalitné a veľkostne sedia. 


ako som si (ne)predstavovala tehotenstvo | 1. a 2. trimester

ako som si (ne)predstavovala tehotenstvo | 1. a 2. trimester

ako som si (ne)predstavovala tehotenstvo | 1. a 2. trimester

Článok o tom, ako vnímam tretí (a zároveň posledný) trimester si necháme nabudúce. Bavia vás takéto články? 

Ak ste sa dostali až sem, veľmi pekne vám ďakujem za prečítanie a budem naozaj rada, ak mi dáte vedieť, ako sa vám dnešný článok páčil. :-)
Odporúčam Vám sledovať aj moju FB stránku, aby vám neunikli žiadne novinky a súťaže. Viac fotiek a súťaže nájdete aj na instagrame @s.dubravova.

Majte pekný zvyšok dňa! S.

  • Share:

You Might Also Like

6 komentárov

  1. Jeeee. ♥ Nádherné fotky! Moc ti to sluší! A miluju ten kosmetický stolek a botky. ♥
    Strašně se těším, až já budu jednou těhotná. Až se to poprvé dozvím, až se budu těšit, až to budeme oznamovat rodině.. Taky bych to asi oznámila přibližně po tom prvním měsíci. :))
    Jsem zvědavá, kdy taky budu muset vyměnit džíny za legíny. :D :D
    Tak přeji, ať je i nadále všechno v pořádku. ♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne ❤ To obdobie je krásne, verím, že si ho budeš naplno užívať !

      Odstrániť
  2. Moc ti to bříško sluší :3 já aktuálně začínám 38tt a musím říct, že jsem měla od začátku představy hodně odlišné. Když jsem slyšela jak je těhotenství krásné, myslela jsem si, že se vším všudy. Z omylu mě to vyvedlo ve chvíli, kdy jsem se s neustálýma "kocovinama" dostala až do 6 měsíce :D když to potom vystřídala nespavost a bolest celého těla tak stále doufám, že to o to hodnější malý potom bude :D ale co, všechno je k něčemu dobré a každá to zvládla :D jinak moc gratuluju, užívej si to :3

    MagicBeautyLife

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Haha, nespavosťou trpím teda aj ja, ale na to si budeme musieť asi zvyknúť,lebo ešte sa dlho nevyspíme :D❤ ďakujem, a tiež gratulujem! :-)

      Odstrániť
  3. Pekný člákok ja momentálne ťahám na 18tyždeň a čo sa týka začiatkov nejake veľke nevolnosti som nemala iba mi byvalo trochu zle akoby od krku a nechutilo mi. Keď som si spomenula na nejake jedlo ktoré som v tom čase nemohla ani cítiť zvieralo mi krk a byvavalo mi ťažko to bolo všetko. Mne to prešlo niekedy v začiatkom 2mesiaca tehotenstva a potom som už jedla čo som chcela a mala na chuť. Modry konik popravde som tam čítala iba o tom keď som si googlila nepokojné nohy to bolo vsetko, inak nič nevyhľadávam nič nečítam a nič nechcem vedieť. Obliekať a kupovať handry ma nebaví ešte stále nosím tie moje a rifle z nizkym sedom zapnem v pohode tak tie nosím:) lebo na legíny je zima brrr, ale cez leto to už bude lepsie, leginy, šaty a podobne čo mám doma to bude stačiť :) a prajem veľa zdravíčka nech všetko dobre dopadne ♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jééj,tak to moc gratulujem ❤ Niekedy je naozaj lepšie nič nehľdať a nečítať takéto diskusie :-D A k tomu oblečeniu, ja som mala zopár rifiel aj s gumičkou v páse tak som nosila aj tie, ale legíny su pre mňa momentálne najkomfortnejšia voľba a aj ked som sa bála zimy, dá sa to zvládnuť :-) nosím bud oteplenú verziu alebo mám dlhy teplý teddybear kabát a vozím sa v aute, takže mi je teplúčko :)❤

      Odstrániť

Ďakujem za Váš komentár, veľmi si vážim Vašu spätnú väzbu ❤ xx